Vsa vprašanja in odgovori o zavarovanjih, bančništvu in elektriki na enem mestu

PRIMERJAJTE 10 dobaviteljev elektrike na varcuj24.si in privarčujte 100 EUR

Deževje prinaša veliko nevarnost akvaplaninga

PETEK, 12. september 2014

Akvaplaning, splavanje ali vodni klin je izguba oprijema pnevmatik na mokrem cestišču. Zaradi obilnega deževja v spomladanskih in jesenskih mesecih se nevarnost akvaplaninga tedaj močno poveča. Kaj vpliva na nastanek akvaplaninga, kaj storiti, ko pride do akvaplaninga, kako preprečiti akvaplaning in še mnogo več v nadaljevanju.

Zakaj pride do akvaplaninga?

Osnovni razlog je, da med tekalno površino pnevmatike in cestiščem obstaja voda, ki jo pnevmatika ne uspe dovolj hitro odriniti. Posledično pride do drsenja avtomobila, ter se poveča možnost zanašanja avtomobila. Kontrola nad avtomobilom je skoraj nemogoča. Obenem se zmanjša sposobnost zaviranja. V najslabšem primeru lahko pride celo do celotne izgube kontakta s cestiščem. Posledično kontrola nad avtomobilom ni mogoča. Vse našteto pomeni zelo veliko nevarnost škodnega dogodka.

Kaj vse vpliva na nastanek akvaplaninga?

Količina vode na cestišču je seveda odločilnega pomena. V primeru, da pride do zelo močnega deževja se posledično povečuje verjetnost akvaplaninga. Večja količina vode seveda poveča nevarnost, da pnevmatikam ne bo uspelo odriniti količine vode na cestišču.

Drugi velik dejavnik je hitrost avtomobila. Z veliko hitrostjo pnevmatike enostavno ne morejo odriniti količine vode na cestišču. Zato naj bo maksimalna hitrost pri obilnem deževju pri 80 km/h.

Pri pnevamtikah je pomemben podatek, da bolj kot so široke gume večjo količine vode je potrebno odriniti. Zaradi tega je potrebno pri širokih pnevmatikah še bolj upočasniti vožnjo pri obilnem deževju.

Manjši profil kot imajo gume večje je nevarnost akvaplaninga. Saj prav po kanalih profila gum voda odteka. Pri profilih manj kot 3 mm in hitrosti preko 100 km/h že pride do akvaplaninga pri samo rahlo mokrem cestišču.

Prav tako se nevarnost akvaplaninga poveča če v gumah ni dovolj tlaka. Manj kot je zraka v gumah počasneje odteka voda, ki pride v kanale profila. Zato je pravilni tlak v pnevmatikah pomemben tudi zaradi nevarnosti akvaplaninga.

Pri avtocestah je večja nevarnost akvaplaninga predvsem zaradi večje hitrosti. Zaradi tega tudi znaki opozarjajo ob močnejših nalivih na upočasnitev hitrosti. Pri ostalih cestah je predvsem pomembno kako so urejeni odvodni kanali, kakšna je lega cestišča in drugo.

Kako se ugotovi ali je prišlo do akvaplaninga

Seveda je logičen odgovor na to, da na spremembe gibanja volana vozilo več ne reagira. Odvisno od primera, ampak lahko pride tudi do zanašanja avtomobila.

Kaj storiti pri akvaplaningu

Prvo in glavno pravilo je ostati miren. Volan naj se drži z obema rokama. Šele ko se začuti spet kontakt s cestiščem se naj spet prične zavijati. Nevarnost zavijanja, ko ni kontakta s cestiščem je v tem, da ko pride spet do kontakta se vozilo usmeri tja kamor je bil prej usmerjen volan. In če je volan usmerjen v paniki premočno se lahko vozilo popolnoma zavrti.

PREDNJI POGON VOZILA: Uhajanje vozila najlažje občutite na volanu in zadku. V tem primeru nemudoma spustite plin, stisnite sklopko in po potrebi obračajte volan v nasprotni smeri zavoja.

ZADNJI POGON VOZILA: Tu zlahka zanese zadek. S pritiskom na sklopko izničite pogon in z obračanjem volana stabilizirate zadek.

VOZILO Z ABS: Avtomobil opremljen z ABS je vedno vodljiv. Zato maksimalno pritisnite na zavoro in se hkrati poskušajte izogniti oviri na cesti.

VOZILO BREZ ABS: Naj se ne zavira, dokler se spet ne začuti kontrola nad avtomobilom.

Kako preprečiti, da pride do akvaplaninga

Odgovori so podani že v tekstu, ampak da jih na kratko povzamemo. Hitrost je potrebno prilagoditi razmeram na cesti. Potrebno je imeti gume z dovolj profila . Prav tako je potrebno biti pozoren na količino tlaka v gumah. Potrebno je biti pozoren na promet. V primeru akvaplaninga stisnete sklopko, ki jo držite stisnjeno toliko časa, da pnevmatike spet dobijo stik s cestiščem. Prav tako ne obračate volana ampak ga samo držite z obema rokama dokler ne dobite kontakta s cestiščem. V primeru, da je deževje in da se kanal vožnje avtomobila pred nami hitro zapolni je potrebno biti zelo pozoren.

Katero avtomobilsko zavarovanje krije škode akvaplaninga

Pri škodah akvaplaninga je mogoče, da pride do totalne škode. To se dobi povrnjeno edino v primeru splošnega kaska. Zato je potrebno biti še toliko bolj previden. Saj potem, ko nimamo več kontrole nad avtomobilom lahko pride tudi do prej omenjene totalne škode.

 

Možnosti