Vsa vprašanja in odgovori o zavarovanjih, bančništvu in elektriki na enem mestu

PRIMERJAJTE 10 dobaviteljev elektrike na varcuj24.si in privarčujte 100 EUR

Kakšne bodo bančne poslovalnice v prihodnosti?

SREDA, 18. junij 2014

Edina stalnica so spremembe. Pri bančnem sistemu v Sloveniji je med večje spremembe v preteklih letih mogoče uvrstiti prihod tujih bank, vedno večji poudarek na spletnem in mobilnem bančništvu in tukaj se spremembe že skoraj zaključijo. Kaj nas čaka v prihodnosti? Še večji bo poudarek na mobilnem bančništvu, vedno manjši bo pomen bančnih poslovalnic, komitenti bodo pogosteje zamenjali banko s katero so nezadovoljni,... Kljub manjšemu pomenu, bodo bančne poslovalnice tudi v prihodnosti imele svojo vlogo. Kakšne bančne poslovalnice lahko pričakujemo v prihodnosti?

Bančne poslovalnice iz preteklosti

Spreminja se naš način življenja. V ospredje prihaja zadovoljstvo uporabnikov/strank. Banke imajo naš denar, služijo denar na račun provizij od nas. Torej smo mi tisti, ki bi naj bili zadovoljni, da bi bile storitve hitre in enostavne. Inercija ni več dovolj za vzdržen poslovni model. In to vedno bolj čutijo tudi banke. Poslovni slogani bank; za ljudi, zadovoljni komitenti in drugo so v večini primerov res samo slogani. In tudi bančne poslovalnice se bodo temu morale prilagoditi. V zadnjih letih so predvsem večje banke, ki imajo veliko poslovalnic zapirale bančne poslovalnice. Večje banke imajo več poslovalnic v enem mestu in tako lahko brez težav zaprejo eno ali dve. V sami opremi, vzdušju bančne poslovanice se ni spremenilo skorajda nič v zadnjih petih in več letih.

Bančne poslovalnice v prihodnosti

Vsekakor jih bo manj, ker so spremenile navade ljudi. Na primer nemška HypoVereinsbank načrtuje zaprtje polovice od svojih 600 bančnih poslovalnic v naslednjih letih. Kot je že bilo prej omenjeno so v Sloveniji zapirale bančne poslovalnice predvsem večje banke; največ NLB, ki imajo obenem več poslovalnic v enem mestu. Ob tem, ko bo manj bančnih poslovalnic bodo morale tiste, ki ostanejo postati bolj storitveno prijazne. Čakanje v dolgi vrsti, neprijazni uslužbenci in podobno odpade. En primer iz prihodnosti, ki že živi v sedanjosti je Umpqua Bank iz ZDA. Ne gre več za sterilno ponudbo bančništva ampak za številne storitve, ki vključujejo tudi bančništvo. Od kotička za branje časopisov, do predstavitve lokalnih produktov, razstav, brezplačnega interneta, joga tečajev, tečajev pletenja in drugih ponudb. V eni izmed poslovalnic so celo ponudili njihove zaslone v popoldanskem času društvu upokojencev za igranje računalniških igric. V vsaki poslovalnici je telefon z direktno povezano do vodje poslovalnice. Komitenti ga lahko pokličejo in če je pri mizi se tudi vedno oglasi. Namesto, da bi poslali po pošti prospekte so poslali potencialnim strankam rože z obvestilom, da bodo veseli, če jih obiščejo. Tradicionalno je bilo včeraj. Bančna poslovalnica bo postala enaka kot je naše življenje, prepletanje večih stvari naenkrat. 

Bančni trendi v prihodnosti

Zraven mobilnega bančništva in vedno manjšega pomena bančnih poslovalnic bodo glavni trendi še vsekakor odlična usluga, varnost spletnega bančništva, čim nižji stroški,... Ob tem pa prihajajo tudi novi trendi, ki bodo v veliki meri nadomestili usluge in storitve, ki jih ponujajo banke. Prenos denarja med osebami se že lahko opravi preko mobilnih telefonov brez banke. Nakazila denarja v tujino se lahko opravijo brez bank po precej nižjih stroških. V tujini vedno večji pomen pridobiva posojanje denarja s strani skupine fizičnih oseb direktno fizičnih osebam. Brez posredovanja bank. Facebook, Google, Amazon, Ebay, Alibaba in drugi spletni velikani se bodo vključili in si odtrgali del bančnega kolača. Po podatkih svetovalnega podjetja Accenture naj bi banke do leta 2020 izgubile preko 30% svojih prihodkov na račun novih tehnologij in konkurentov. Svet dobrih zaslužkov in odličnih plač se bo spremenil tudi za tako konzervativen sistem kot je bančništvo.

Večji pregled nad stroški bančnih storitev

Transakcijski račun je bil v preteklosti kot poroka. Kot se povečuje število ločitev tako se povečuje tudi število zamenjav bank. In zamenjave so zelo enostavne. Skoraj vso delo opravi nova banka. Evropska komisija spodbuja konkurenčnost in je zato pred kratkim sprejela, da bodo banke morale podajati informacije o stroških razumljivo in enostavno. In da bodo banke morale omogočiti primerjave stroškov njihovih storitev. Varčuj24 to počne že sedaj s primerjavo stroškov transakcijskega računa, kreditne kartice, obrestne mere depozitov, stroške plačila položnic in drugega. Bodo pa bančne storitve po novi zakonodaji še lažje primerljive. In to naj bi spodbudilo komitente, da se bolj aktivno odločajo o tem katera banka je za njih najboljša. In na primeru že prej omenjene Umpqua Bank iz ZDA, ki nima najnižjih obresti pri kreditih je razvidno, da so komitenti tudi pripravljeni plačati nekaj več ampak za to želijo tudi nekaj več.

 

Možnosti