Vsa vprašanja in odgovori o zavarovanjih, bančništvu in elektriki na enem mestu

PRIMERJAJTE 10 dobaviteljev elektrike na varcuj24.si in privarčujte 100 EUR

Kdaj imeti kasko in kdaj samo obvezno avtomobilsko zavarovanje

PONEDELJEK, 28. april 2014

Po besedaj predsednika uprave Adriatic Slovenice Gabrijela Škofa smo Slovenci pri kasko avtomobilskem zavarovanju evropski rekorderji. Saj je lepo biti evropski rekorder vendar še lepše bi bilo, če bi bili pri čem drugem kot po tem, da največ investiramo v kasko zavarovanje svojega avtomobila. V nadaljevanju bomo predstavili možnosti kasko avtomobilskega zavarovanja, obveznega avtomobilskega zavarovanja, primerjavo cen avtomobilskega zavarovanja,...

Slovenci imamo zelo radi svoje avtomobile

In to se kaže tudi v zavarovanju avtomobila. Le najboljše je dovolj dobro. No, tudi to se spreminja. Kriza ima tudi dobre lastnosti saj se zaradi nje več razmišlja kaj se res rabi. Je pa tudi res, da bi bil strošek popravila pri dražjih avtomobilih zelo velik. In zaradi tega se tudi avtomobili bolj zavarujejo saj zaradi krize ni dovolj denarja za morebitna popravila.

Avtomobili postajajo vse starejši

Še leta 2001 je bila povprečna starost avtomobila v Sloveniji 6,9 let. Po zadnih objavljenih podatkih iz leta 2013 pa se je povrečna starost avtomobila povišala na 9,1 let. in ta trend vedno večje povprečne starosti avtomobila se bo v prihodnjih letih še nadaljeval. V državah v naši bližini kot so na primer Češka, Madžarska in druge je povrečna starost avtomobila že pri 13 letih.

Slovenci ljubimo kasko avtomobilsko zavarovanje

V tujini se kasko zavarujejo avtomobili, ko so novi. Pri nas pa je povprečna starost avtomobila, ki še ima kasko zavarovanje skorajda 5 let. In skorajda 50% vozil pri nas ima vsaj delno kasko avtomobilsko zavarovanje. V nam bližnjih državah je ta delež na primer na Češkem pri 25%. V vseh ostalih državah pa je še precej nižji; Hrvaška, Bolgarija, Madžarska... V Srbiji ima na primer samo okrog 3% avtomobilov kasko avtomobilsko zavarovanje. Seveda je to povezano s starostjo in s tem vrednostjo avtomobila. Vendar kot kaže statistika tudi mi gremo v smer vedno starejšega avtomobila. In s tem se je potrebno prilagoditi tudi pri avtomobilskem zavarovanju.

Vse večja starost avtomobilov daje vse manjši smisel kasko avtomobilskemu zavarovanju

Po zadnjih podatkih iz leta 2013 je bilo v Sloveniji 50% registranih avtomobilov starih 9 ali več let. In 32% je bilo starih 12 ali več let. In pri teh letih skupaj s kombinacijo vrednosti avtomobila je potrebno že dobro premisliti ali se še res rabi kasko zavarovanje.

Kdaj kasko avtomobilsko zavarovanje

Pri novih avtomobilih, pri avtomobilih, ki so na leasing, pri avtomobilih, ki so še vredni vsaj preko 5.000 EUR je kasko avtomobilsko zavarovanje smiselno. Starejši kot so avtomobili bolj pogoste so delne kombinacije kaska. Najpogostejše so zunanja svetlobna telesa, steklo, divjad, naravne nesreče in druge. 

Pri delnih kombinacijah kaska je potrebno upoštevati določe dejavnike; če imamo lastno garažo je manjša verjetnost naravne nesreče, če imamo cel dan avtomobil na parkirišču je večja možnost majhnih prask, vlomov,.., če večino časa vozimo v večjih mestih je tam večja možnost škod, če se veliko vozimo v krajih kjer je veliko gozda je večja možnost naleta divjadi,... Vse to so dejavniki pri katerih je potrebno razmisliti katera delna kombinacija kaska je smiselna.

Kdaj samo obvezno avtomobilsko zavarovanje

Tukaj seveda ni splošnega pravila saj, ko pride do škode vedno mislimo, da bi bilo super, če bi imeli vse zavarovano. Če pa ni škode pa se nam zdi, da smo vrgli denar stran. Oziroma, da se zavarovalnica bogati na naš račun. Pri avtomobilih, ki so starejši kot 9 let, še posebej pa tisti avtomobili, ki so starejši kot 12 let, ter je njhova vrednost manjša kot 1.500 evrov je smiselno razmisliti o samo obveznem avtomobilskem zavarovanju. Gre za tako imenovano AO zavarovanje; zavarovanje avtomobilske odgovornosti. To zavarovanje krije škodo, ki se nenameno povzroči na drugem avtomobilu in sicer osebno škodo do 5 milijonov evrov in stvarno škodo do 1 milijona evrov. To v praksi pomeni, da ni nič krito na našem avtomobilu, če pa naredimo škodo na drugem avtomobilu smo kriti do tega zneska. 

Če je vrednost avtomobila manjša in se odločimo samo za obvezno avtomobilsko zavarovanje se moramo potem sprijazniti da lahko pride do škode, ki jo bomo sami poravnali. V primeru škode se lahko odločimo za rabljene nadomestne dele. Majhnih prask lahko sploh ne popravljamo. In pri tako nizki vrednosti avtomobila, na primer 1.500 evrov ali manj se zavedamo, da bi v primeru škode, lahko sami poravnali to škodo. In statistični podatki pravijo, da ima škodni dogodek vsaki 20. avtomobil.

Poznani so primeri, ko imajo zavarovanci tako kasko zavarovanje, da plačajo več za zavarovalno premijo kot je nadomestna vrednost avtomobila. Na primer zavarovanje za 500 EUR, ko pa je avtomobil toliko star, da je mogoče kupiti nov avtomobil ceneje. Tako zavarovanje nima nobenega smisla. Saj tudi v najslabšem primeru in odpisu celotne vrednosti avtomobila še vedno lahko ceneje kupimo drug podoben avtomobil.

V vsakem primeru primerjati ponudbe zavarovalnic

Slovenske zavarovalnice so pobrale v letu 2013 8,3% manj premij pri obveznem avtomobilskem zavarovanju in 5,4% manj pri kasko avtomobilskem zavarovanju. To v praksi pomeni, da se po letih rasti kriza seli tudi na zavarovalne področje. Kako to izkoristiti? Kot prvo kot je že bilo omenjeno prej je potrebno razmisliti katero zavarovanje res rabimo. Kot drugo je potrebno primerjati ponudbe večih zavarovalnic med sabo. Nikakor samo avtomatsko obnoviti zavarovanje. Potrebno se je pozanimati glede cen pri dugih zavarovalnicah. Primerjava cen obveznega avtomobilskega zavarovanja Varčuj24

 

Možnosti