Vsa vprašanja in odgovori o zavarovanjih, bančništvu in elektriki na enem mestu

PRIMERJAJTE 10 dobaviteljev elektrike na varcuj24.si in privarčujte 100 EUR

Zavarovalnice so daleč za digitalno dobo

SREDA, 7. januar 2015

Živimo v digitalnih časih, ki prinašajo nove izzive in priložnosti tako podjetjem kot ljudem. Zavarovalnice spadajo ob bankah med najbolj konzervativne gospodarske družbe. Konzervativnost ima svoje prednosti. Vendar spremembe se dogajajo povsod okrog nas. Ne uporabljajo se več isti telefoni, ne vozijo se več isti avtomobili kot pred desetletjem. Edina stalnica je sprememba. Način zavarovanja je še vedno kot je bil pred desetimi leti. Zavarovalni zastopnik, ki zastopa zavarovalnico in pri katerem vsaj velik del ljudi dvomi ali zastopa res interes stranke, ali pa zavarovalnice oziroma svoj interes za čim večjo provizijo.

Zavarovalnice sploh nimajo cenikov na spletnih straneh ali spletnih kalkulatorjev

Živimo v času podatkov, obilice podatkov, ki jih niti ni mogoče predelati in zoožiti v smiselno obliko. Zavarovalnice živijo večinoma v času nič ali zelo malo podatkov. Idejni proces je zaupajte nam brez preveč vprašanj in številk. Pri avtomobilskem zavarovanju zavarovalnice na primer nikjer ne objavljajo cenikov in posebnosti, ki vplivajo na ceno. Velik del zavarovalnic nima niti spletnih kalkulatorjev. Zavarovalnice s tem podcenjujejo svoje potencialne stranke. Razlogi za tak odnos to spleta je v večini v zastarelih vzorcih razmišljanja. Razlogi so tudi poslovni. Direktor ene izmed Avstrijskih zavarovalnic, VAV je to komentiral, da se predvsem večje zavarovalnice nočejo zameriti svojim zavarovalnim zastopnikom. Gre torej za odločitev kaj je boljše za zavarovalnico in njene prihodke kot pa za stranke.

Razna pojasnila kot, da je v zavarovalništvu potreben oseben pristop, da ne bi prišlo do napačnih zavarovanj so v večini primerov prav tako arhaične razlage

V tujini in še posebej v Sloveniji je razmišljanje in prepričanje, da so zavarovalni produkti tako kompleksen produkt, da ga ni mogoče dovolj enostavno in pravilno predstaviti preko spleta. Določeni produkti, kot so na primer življenjsko zavarovanje res rabijo več svetovanja in poznavanja zavarovanca. Drugi produkti kot so obvezno avtomobilsko zavarovanje, zavarovanje za tujino, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, nezgodno zavarovanje so produkti, ki jih je mogoče enostavno razumeti in primerjati med sabo. Kasko avtomobilsko zavarovanje je lahko v določenih primerih bolj kompleksen produkt ampak večina zavarovancev sklepa avtomobilsko zavarovanje že leta in pozna kaj pomenijo določene pojmi.

V Skandinaviji, Veliki Britaniiji, in vedno bolj tudi v Nemčiji in v Avstriji je že postal ali postaja spletni način zavarovalništva normalna pot

V Skandinaviji in Veliki Britaniji tudi preko 50% novih sklenjenih zavarovanj poteka preko spleta. V pogovorih z ljudmi, ki živijo v teh državah se jim to zdi normalna in preprostejša pot, ki je hkrati cenovno bolj ugodna. V Nemčiji se delež novih zavarovanj preko spleta močno povečuje. Pri avtomobilskih zavarovanjih dosegajo že 15% tržni delež. V Avstriji, ki je precej bolj podobna Sloveniji glede na strukturo nekaj velikih zavarovalnic je ta delež še manjši. Ampak hitro raste. Že prej omenjeni direktor VAV zavarovalnice je dejal, da 15% novih poslov že pride preko interneta. In v vseh teh državah igrajo veliko vlogo, to je pomoč pri varčevanju pri zavarovanjih primerjalne spletne strani kot je varcuj24.si.

Za zavarovalnice večji pregled nad ponudbami in večji digitalizacija zavarovalništva pomeni nevarnost za klasičen in enostavnejši način poslovanja

Če se spet vrnemo nazaj na primerjavo s trgovskimi družbami. Kaj bi dal Mercator, da bi bilo tako malo pregleda nad cenami kot je v zavarovalniškem sektorju. Pregled nad cenami, večjo poznavanje, digitalna doba in vse drugo kar gre zraven omogoča prenos moči s strani ponudnika na stran kupca. Povečanje konkurenčnosti v panogi je dobro za nekaj zavarovalnic, ki so najbolj konkurenčne. Ampak na koncu se zaveda celotna panoga, da večja konkurenčnost vodi v večji tržni boj. To je dobro za potrošnike ne pa tudi za zavarovalnice. Pregled nad ponudbami zavarovalnic, ki ga omogočamo na naši spletni strani je občasno trn v očesu določeni zavarovalnici. 

Katere zavarovalnice bodo preživele digitalno dobo

Podobno kot je to v trgovski branži, kjer prihajajo v ospredje diskontne trgovine s kakovostnimi produkti in nizkimi cenami tako bo tudi čez določen čas v zavarovalni panogi. Preživela bodo tista podjetja, ki bodo stroškovno učinkovita, ki bodo v ospredje postavila stranke, ki bodo fleksibilne in ki bodo tehnično, tudi digitalno napredne. Vsekakor bodo preživela tudi podjetja, ki bodo svoje prihodke gradila na blagovni znamki, prepoznavnosti in določeni pripadnosti dela kupcev. Vendar kot je to mogoče opaziti pri trgovski panogi se ta podjetja spopadajo s padcem prodaje in številnimi drugimi težavami, ki gredo skupaj s tem, če se trg spremeni podjetje pa se ne prilagodi.

 

Možnosti